КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З
ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
При
оцінюванні навчальних досягнень учнів основної групи за показником навчального
нормативу визначають рівень навчальних досягнень (низький, середній, достатній,
високий), а потім за технічними показниками виконання рухової дії та
теоретичними знаннями виставляють оцінку в балах (таблиця).
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів |
Показники навчальних нормативів |
Бали |
Учень
(учениця) має фрагментарні уявлення з предмета; розрізняє та виконує
відповідно до вимог лише елементи фізичних вправ |
Низький |
1 |
Середній |
2 |
|
Достатній |
3 |
|
Високий |
4 |
|
Учень
(учениця) виявляє розуміння основних положень навчального матеріалу, наводить
приклади; техніка виконання фізичних вправ має незначні відхилення від встановлених
вимог, які аналізуються та виправляються з допомогою вчителя |
Низький |
5 |
Середній |
6 |
|
Достатній |
7 |
|
Високий |
8 |
|
Учень
(учениця) володіє узагальненими, міцними знаннями з предмета; має достатню тактичну
підготовку для виконання навчальних завдань; має системні навички техніки
виконання фізичних вправ, що відповідають встановленим вимогам |
Низький |
9 |
Середній |
10 |
|
Достатній |
11 |
|
Високий |
12 |
На сучасному етапі, з метою формування позитивного ставлення учнів до занять
фізичною культурою та підвищення рівня їх рухової активності, оцінювання
навчальних досягнень з фізичної культури має здійснюватися в
особистісно-зорієнтованому аспекті. В основу особистісно-зорієнтованого
оцінювання покладаються: особисті досягнення школярів на протязі навчального
року; активна робота учнів на уроках фізичної культури; залучення учнів до
занять фізичною культурою в позаурочний час; участь у змаганнях всіх рівнів. На
основі зазначених показників вчителям рекомендується застосовувати різноманітні
системи нарахування «бонусних» балів. Зазначені системи корекції
оцінювання мають погоджуватися педагогічною радою школи.
Під час
оцінювання необхідно:
- здійснювати індивідуальний
підхід, тобто створювати для учня умови, які відповідають особливостям
його розвитку, рівню фізичного підготовленості, стану здоров'я;
- конкретизувати завдання,
визначене змістом даного уроку, за яке учня буде оцінено;
- застосовувати гласність оцінки
(своєчасно інформувати учня про оцінку з коротким аналізом виконання учнем
рухової дії).
цікаво
ВідповістиВидалити